20 augustus

Click for Amsterdam, Nederland Forecast

Vandaag gaan we van Holten naar Leipzig over een afstand van 514 km. Tenminste we proberen hier in de buurt te komen.
Waar we gaan overnachten blijft voor als nog ook voor ons een verrassing.
Onderweg zullen er ook nog wel één of twee caches gedaan worden.

Reisverslag:

Rijdagje!!!

Nou we zijn niet gestolen vannacht, de deur naar de gang ging wel dicht maar de schuifpui naar buiten niet en omdat we op de begane grond zaten weet je het tenslotte maar nooit.
Het was wel iets lawaaierig met het langskomende verkeer maar eigenlijk er  weinig last van gehad, ook nog eens heerlijk geslapen en de biologische klok ging om half 7 af bij Jos en bij mij een half uurtje later.

Na een lekker ontbijtje, ik kan ’s ochtend vroeg nooit zo veel eten dus met een bakje yoghurt met muesli, gekookt eitje en een croissantje zat ik echt helemaal propvol, Jos… nou ja die heeft veel meer gegeten. J hebben we de spullen gepakt en zijn we om
 half 9 vertrokken.
 Om 9 uur was de eerste cache een feit, we waren net de grens met Duitsland gepasseerd.

Vandaag stond er een paar honderd kilometer rijden op het programma dus behoorlijk saai, vandaar dat we wel geprobeerd hebben wat caches tussendoor te doen, dat ging niet allemaal goed, soms niet te vinden, te ver lopen of heel veel publiek zodat we het maar gelaten hebben.
Het rijden ging heel goed, op sommige stukken wel druk vooral heel erg veel vrachtauto’s, maar geen file gehad.

Jos heeft de eerste paar uur gereden maar was het op een gegeven moment wel zat, even gestopt om te wisselen en toen kwamen we nog een indrukwekkend monument tegen op een rastätte.

Na Magdeburg reden we richting zuiden naar Leipzig en dat is echt een heerlijke rustige weg om te rijden, het schoot dus lekker op.
Vaak gestopt voor een kop koffie, toiletbezoek en een cache maar veel foto’s zijn er vandaag ook niet gemaakt.
Ik heb nog wel even op mijn eigen “tom tom” gekeken waar we nu precies zaten, meer dan een kaart hadden we gisteren en vandaag ook niet nodig.

Het was nog behoorlijk vroeg toen we Leipzig naderden dus nog maar wat verder doorgereden, dat scheelt morgen allemaal weer.

Vlak voor Dresden zijn we de weg afgegaan om wat te zoeken om te overnachten, dat hadden we tenslotte nog niet geregeld van tevoren.
Eigenlijk het liefst iets niet zo ver van de snelweg af of in een klein dorpje, we bedachten dat we maar op zoek moesten naar een Mc Donalds om te kijken of we daar konden internetten voor de deur, nou dat ging niet lukken maar zagen wel een hotel langs de snelweg. Nou dat zag er echt armoedig uit en daar wilden we niet slapen vannacht.

Nog even wat verder gereden en bij Dresden West eraf en op de één of andere manier reden we zo tegen een Quality Inn aan in het plaatsje Kesseldorf, meer dan een kerk en bar is er niet maar dat maakt niet uit.
Ze hadden nog een kamer voor ons voor € 77,00 inclusief ontbijt, ik vroeg om een kamer op de begane grond en we kregen gelijk een mooie suite, ook niet verkeerd.

Een blik in onze badkamer

Om 17.30 uur zijn we nog even op zoek geweest naar het centrum van het dorp maar dat stelde dus echt niets voor, er was één restaurant maar dat was een shoarmatent en daar hadden we echt geen zin in plus dat het er niet aantrekkelijk uit zag.

Eerst maar even twee caches gedaan hier en daarna wezen eten in het restaurant van het hotel, je kon kiezen uit à la carte en een buffet, we zijn vandaag maar voor het buffet gegaan en dat smaakte prima, eigenlijk beter dan dat van gisteren.

Vandaag hebben we 630  kilometer gereden dus morgen hoeven we niet zo ver meer, we hebben nu wel genoeg tijd voor Theresienstadt dus dat staat als eerste op het programma en daarna rijden we door naar Praag.

Vanavond maar een beetje voor de tv hangen en boekje lezen.

1. Hoihoi, nou dat gaat dus voorspoedig, lekker hoor. Gelukkig vandaag geen files. Ennuh Jos gelukkig geen inbraak afgelopen nacht........Paula werd gewoon wakker naast je.
    Haha je zou raar hebben gekeken als Paula was meegenomen.
    Luitjes veel plezier en morgen goede voortzetting van de reis.
    xxxx Willy

2. Hoi Paula en Jos,

Dat is een voorspoedige reis tot nu toe;)

Mooi dat jullie nog een goed hotel gevonden hebben en dat buffet ziet er goed uit!

En volgens mij is de temperatuur ook goed, want de foto's zien er zonnig uit.

Goede reis vandaag en ik ben benieuwd naar Praag.

groetjes, Marlous

3. Hoi hoi,

Jullie zijn lekker opgeschoten vandaag. Nu is het eigenlijk ook best goed rijden als je geen files hebt. Dus Zaterdag is een goede dag om te rijden ;)

Het is toch wel lekker zo'n cache hobby want het breekt het rijden een beetje :)

Het hotel ziet er prima uit.

Ik ben benieuwd naar jullie belevenissen in Praag want wij gaan binnen kort ook :D

Geniet ervan!!

Groetjes,

Jaap

4. Sow,

Jullie zijn al ver weg. Lekker dat jullie vandaag niet zo veel hoeven te rijden en genoeg tijd over hebben om Theresienstadt te bekijken. Het hotel ziet er prima uit en het eten ook.

Het weer ziet er ook prachtig uit. Je krijgt wat je verdient.

Heel veel plezier!

xxx
    Jer

5. Lekker dat de reis vandaag zo goed is opgeschoten! Leuk dat er ook nog wat caches onderweg zijn meegepikt, dat breekt toch een beetje de rit :D
    Dat buffet ziet er idd niet verkeerd uit, en ook de hotelprijs is heel redelijk.
    Ik ben heel erg benieuwd naar jullie verdere belevenissen!

Dikke kus,
    Bianca

6. Haaai lieve allebei!

Lekker dat jullie vandaag zo'n eind opgeschoten zijn. Dat scheelt morgen weer ;) Het hotel en het buffet zien er goed uit hoor, altijd fijn!

Groetjes,
    Sonja
    xxx

7. Hoi Paula en Jos,

Hier ben ik ook weer (even uitgeschakeld door een griepje). Jullie zijn deze dag lekker opgeschoten en hebben een prima hotel gevonden. Vervelend dat bij dat andere hotel de schuifdeur niet op slot kon, zou ik ook niet zo prettig vinden. Het buffet ziet er prima uit! Ik ga snel verder lezen :)