3 september

Click for Fugen, Oostenrijk Forecast

Vanochtend waren we op tijd wakker, want we zijn hier naar Tirol gegaan om een beetje bij te komen  van alle vermoeienissen van de afgelopen weken en daar hoort uitslapen nu eenmaal niet bij.
Na de koffie en het broodje gebakken ei met spek,besloten we op pad te gaan, want het zou mooi weer worden en zo zag het er ook uit.
Dus op naar de Hintertux een gletsjer die ruim 3200 meter hoog is en waar het genieten is van het uitzicht op de top met een heldere lucht.
We moesten er wel een klein stukje voor rijden  zo’n 40 kilometer maar hadden dat er graag voor over,tenslotte waren we al eens eerder op de top geweest en we wisten wat we konden verwachten.
Bij de Hintertux aangekomen kochten we een Zillertal kaart a € 51 euro pp en dat geeft je dan het recht om iedere dag een kabelbaan te doen en gratis openbaar vervoer en nog veel meer.
Ook in Salzburg hadden we zo’n kaart en uiteindelijk haal je het geïnvesteerde bedrag er dik uit.
Aangezien de gletsjer 3 kabelbaanstations heeft moesten we nog wel tickets a € 17 euro pp bij betalen, voor die ander twee stations  maar dan heb je ook wel wat het is hier in Oostenrijk nu eenmaal niet goedkoop.
We gingen gelijk door naar de top en ondanks dat het daar slechts 12 graden was, hadden we het niet koud en het was een prachtige blauwe lucht dus wie deed ons wat.

Het blijft gewoon grappig dat bij het eerste station mensen liggen te bakken in de zon en op de top mensen aan het skiën zijn.
Na de gebruikelijke fotosessie gingen we weer terug naar een staton lager en ook daar viel genoeg te klikken

dus op naar het eerste station en wederom een aantal mooie foto’s gescoord,waaronder weer een actie picture van ons zelf,met uiteraard gevaar voor ons eigen leven.

Zo rond een uur of half een hielden we het voor gezien,want we hadden nog een relax punt op onze agenda staan,nl het berijden van de Zillertaler Höhenstrasse voor de Amerika kenners onder onze fans de Moki dugway is er niets bij maar eerst reden we nog even langs het appartement om van kleding te verwisselen.
Het hoogste punt van de Zillertaler Höhenstrasse  ligt op 2020 meter hoogte en hij is 48 km lang.
Dat betekent dus 48 kilometer lang slingeren en klimmen en nergens een vangrail maar wel prachtige uitzichten.

Ook waren onze favorieten dieren weer van de partij compleet met bel en soms midden op de weg en ja ook hier in Oostenrijk zijn de koeien heilig en hebben altijd voorrang.
Dit kan soms wel tot even wachten betekenen maar dat moet je er maar voor over hebben.

Ook is de straat enorm smal en is passeren soms niet mogelijk en tot onze stomme verbazing reed er ook nog een touringcar voorons uit.
We hebben er anderhalf uur over gedaan om de eerste helft af te leggen en Paula heeft het allemaal overleefd.
Zo rond half vijf waren we weer terug bij ons appartement en onze gastvrouw had op ons verzoek de was gedaan en die ligt nu weer schoon in de kast.
Van een droger hebben ze hier nog nooit gehoord en de was wappert in de buitenlucht waardoor vooral de handdoeken nogal hard worden maar dat is nostalgie want zo waren ze vroeger bij ons thuis ook.
Kortom het was een fantastische dag, we moesten ook nog iets aan het avondeten doen en besloten voor de afwisseling maar weer eens uit eten te gaan.
Het werd een restaurant dichtbij zodat we het konden belopen.,
Paula nam een Grillteller en ik besloot het deze keer bij een Pizza te laten en als dank voor ons bezoek kregen we nog een schnaps toe.
We zitten nu lekker op onze kamer aan de koffie en wat morgen ons brengt is nog niet bekend het hangt allemaal van het weer af.

1. Nou, ik ben heel benieuwd hoe het jullie vandaag is vergaan. Dit is ook zo niet mijn ding zeg. Maar ik kan niet wachten op de foto's en het verhaal!!

Groetjes Chantal

2. Wat een prachtige foto's. Ik krijg er heimwee van!

Marjon

3. En weer een lekkere dag. Wat is het toch mooi om zo boven op een berg te staan. Een schitterend uitzicht met schitterende natuur!! Heerlijk hoor.

Wij hebben vandaag ook een warme dag gehad. Dat lijkt voor ons ook weer de laatste te zijn maar wij moeten dan ook gewoon werken.

Ook super dat jullie gewoon de gastvrouw opdracht kunnen geven tot het doen van de was. Das toch altijd lekker als je het zelf niet hoeft te doen;)

En wat lief toch he, die koeien op de weg :D

Geniet van jullie koffie alhoewel het zal inmiddels wel wat anders zijn ;)

Groetjes,

Jaap

4. Wat zijn bergen toch mooi! Wauw, ik geniet van jullie verhalen en foto's!

5. Wat een mooie dag hadden jullie!
    Ik dacht van de week dat je een grapje maakte met dat skiën, maar dat was dus echt!
    Dat appartement ziet er super uit, heerlijk om daar een tijdje te blijven.
    Geniet maar lekker van jullie laatste week!

Xxx Marlous

6. Haaaaaaai,

Zo ik ben weer helemaal bij met lezen en ik moest er echt eventjes voor gaan zitten. Het is hier nogal hectisch midden in de verbouwing ;-)

Jullie hebben echt veel leuke en mooie dingen gezien en de foto's zijn echt prachtig! Erg grappig ook zo in de sneeuw! Gelukkig hebben jullie het ook getroffen met het weer, heerlijk hoor!

Geniet maar lekker en weer heel veel plezier deze laatste week!

Veel liefs,
    Sonja
    xxx

7. Hoihoi,

Ik dacht dat jullie op zomervakantie waren.
    Vergis ik mijzeker, want ik heb net toch echt foto's van jullie in de sneeuw gezien.

Luitjes wat hebben jullie toch weer een geweldige vakantie. Ik geniet met jullie mee.

groetjes en veel liefs Willy
    ps ook de groetjes van Rinus

8. Ooooooh, wat een mooie foto's!! Prachtig die Zillertaler Höhenstrasse route!