28 augustus

Click for Salzburg, Oostenrijk Forecast

We waren vroeg wakker en eigenlijk hebben we beroerd geslapen deze nacht omdat het in de ogen van die Oostenrijkers toch wel idyllisch is om elk kwartier de plaatselijke kerkklok te luiden en ze hadden twee van die schattige kerkjes daar dus daar werd ik niet vrolijk van.
Om voor achten zaten we al in de ontbijtzaal lekker te fruhstucken en om 8.50 uur reden we weg bij het hotel.
De regen was verdwenen maar de temperatuur was slechts zo rond de tien graden zo’n dertig graden verschil met een paar dagen geleden en er hing een compleet wolkendek tussen de bergen maar goed het was droog.


Het eerste plaatsje wat we aandeden was Halstatt en wat ons gelijk opviel waren de busladingen met Japanners.

We maakten wat foto’s althans Paula maakte ze want ik zag het even niet zitten om tussen die er op los schietende Japanners,het zelfde te doen en deze mensen het idee te geven dat ik ze na stond te doen.
In werkelijkheid had ik het gewoon erg koud en we besloten om naar ons hotel te rijden in Obertraun.
Oeps hoe heette dat ook alweer?
We wisten zeker dat we de bevestiging hadden uitgeprint,alleen we konden hem niet vinden.
Paula herinnerde zich nog dat het uitzicht op een meer had en zoveel hotels hadden er geen uitzicht op het meer dus op naar Obertraun.
Het waren slechts drie hotels en Paula ging naar binnen bij de eerste waarvan ze dacht dat ze wellicht daar geboekt had,helaas het antwoord was nee van de familie Stolk hadden \ze nog nooit gehoord.
Ook nummer twee en drie wisten van niets maar nummer twee had nog wel eventueel een kamer ter beschikking en bij nummer drie mochten we op onze laptop even kijken of we daar misschien nog de bevestiging konden vinden en jawel het was bij het eerste hotel dus weer terug.
Wat bleek oma had niet goed gekeken en als we ‘s middags na 1300 uur terug zouden komen was er een kamer voor ons beschikbaar.
We besloten om een rondrit langs verschillende meren van het Salzkammergut meer te gaan doen









en de wolken verdwenen ook en het werd een fantastische rit en we uiteindelijk belandde we weer in Hallstatt.





Hier hebben we heerlijk rond gelopen en ondanks dat het erg toeristisch is kwam dat niet hinderlijk over.
Het is echt een heel leuk stadje en we hebben er echt van genoten, ook de wat lekkere temperatuur en uiteraard het zonnetje hebben hier aan mee gedragen.
Om 1430 arriveerden we weer in Obertraun en weer wisten ze te vertellen dat we verkeerd zaten,uiteindelijk is alles goed gekomen en hebben we daarna een rustpauze ingelast.


Dit is het uizicht van uit onze kamer

Ik heb de weblog van gisteren geplaatst en nog even een cache er tussen door gedaan en Paula
Heeft even de wereld van achter haar oog leden bekeken.
We hebben vanavond ook nog eens lekker gegeten en de rest van de avond houden we het ook erg rustig.


7 opmerkingen:

  1. Wow, wat een fantastische foto's, die allereerste is echt heel mooi zeg, met die wolken. Jullie hebben fantastisch weer gehad !! Leuk nog even zo'n hotelzoektocht tussendoor, is dat nou net zoiets als cachen;-) ?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw,

    Wat hebben jullie weer prachtige plaatjes geschoten. Oostenrijk is echt mooi!

    Gelukkig hebben jullie toch nog jullie hotel gevonden. Leuk zo'n speurtocht tussendoor. ;-)

    Hmmm. geen eetfoto's?

    Have lots of fun!

    xxx
    Jer

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige foto's hebben jullie gemaakt en wat heerlijk om al die bekende plekjes voorbij te zien komen. Echt genieten zo met jullie mee te reizen.

    Gr. Marjan

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Haha ik zie jullie al staan tussen de japanners. Die zullen wel gedacht hebben.... Gelukkig is het weer weer opgeknapt. De foto's zien er super uit en ik krijg weer helemaal zin aan de zomer ;)

    Wel grappig dat jullie het hotel niet meer konden vinden. Ik zie het allemaal al helemaal voor me. Nou wij hebben zo ook al eens gestaan bij een vd Valk waar ik toch zeker wist geboekt te hebben. Had ik ook alleen bij het laatste stukje was er bij wel wat fout gegaan en had ik dus niet geboekt.... Gelukkig is het bij jullie allemaal weer goedgekomen. Super uitzicht bij dit hotel!

    Geniet lekker verder!!

    Groetjes,

    Jaap

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik geniet ook mee van jullie trip, de foto's zijn prachtig! Wat is Oostenrijk toch mooi, vooral als het weer meewerkt. Veel plezier nog op de rest van jullie trip!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wauw wauw, wat een mooie foto's hebben jullie gemaakt zeg! Ze kunnen stuk voor stuk in een fotoboek ;)

    Lachen met het hotel hahaha gelukkig is het toch nog goed gekomen. Het is wel weer echt iets voor jullie!

    Ik ben weer helemaal bij geloof ik en ik beloof dat ik nu bij zal blijven ;-)

    Dikke kus voor allebei!

    Sonja
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie foto's zeg met al dat water! Die eerste vind ik erg mooi met die sliert wolken er zo doorhheen. Gelukkig hebben jullie je hotel nog gevonden en waren er niet teveel die aan het meer lagen, haha. Super uitzicht vanuit de kamer!

    XXX,
    Karin

    BeantwoordenVerwijderen