30 augustus

Click for Salzburg, Oostenrijk Forecast

Vanochtend weer vroeg uit de veren, spullen bij elkaar gezocht, in de auto gegooid en naar de ontbijtzaal waar we niet alleen gingen eten maar ook de weblog van gisteren nog moesten plaatsen. In het pension hadden ze nl. alleen internet in het restaurant en aangezien dat ’s avonds om 10 uur sluit ging dat gisterenavond niet meer lukken.
We reden zo rond 9.00 uur weg richting Salzburg uiteraard via een omweg en door allerlei binnendoorweggetjes.
We kwamen weer door Gosau maar konden hier doorrijden want we hadden dat tenslotte gisteren al bezocht.
Het dorpje Abtenau houdt duidelijk niet van lawaai.

Het was behoorlijk bewolkt en de voorspelling was dat het in de middag ging regenen maar dat kan van dal tot dal nogal verschillen dus hoopten we dat we het droog zouden houden.

We reden richting Golling en daar hadden we een tip van Jaqueline gekregen om de watervallen te bezoeken, zo’n 10 km voor Golling kwamen we watervallen tegen met de naam “Lammerklamm”, we gingen hier maar even kijken (geen idee of dit de bedoelde watervallen waren maar het zag er goed uit), het was nog steeds droog dus waagden we het er maar op.

Het was een prachtige wandeling langs de waterval, over smalle en enge glibberige paadjes en bruggetjes.
Met twee camera's blijft het moeilijk een keuze te maken uit al die foto's maar hier volgen er nog wat :)

Na een uurtje en ongeveer 250 foto’s verder kwamen we beneden aan en vonden we dat we wel een kop koffie met een apfelstrudel verdiend hadden.

We hadden van gisteren nog heel wat spierpijn overgehouden in de benen en besloten we om niet dezelfde weg terug te nemen want dat zou heel wat geklim betekenen, je kon langs de rijweg teruglopen maar ook de bus nemen terug naar de parkeerplaats, dat laatste hebben we dus maar gedaan.

Niet lang daarna kwamen we door Hallein waar we ook nog de zoutmijnen konden bezoeken maar na de grotten van gisteren hadden we niet zo veel zin om weer een uur onder de grond te verblijven en volgende week gaan we in Tirol waarschijnlijk nog de Swarovski Kristalwelten bezoeken dus reden we hier maar gewoon door, Hallein is wel een chaotische en drukke stad voor deze omgeving.

Vlak voor Salzburg zijn we gestopt bij Slot Hellbrunn waar we een tour gedaan hebben door de  “wasserspiele”, niet echt een topper en Jos vond het al helemaal niet geweldig dus heb ik hem maar niet proberen over te halen om ook nog eens de dierentuin hier te bezoeken.

Na de tour nog even door de tuinen gelopen die bij het Slot horen en op zoek gegaan naar het prieeltje wat gebruikt is voor de Sound of Music.

Op datzelfde moment kwam er een bus aan met de Sound of Music tour die we eigenlijk wilden doen morgen maar bij het zien hiervan stappen we daar toch maar van af, een gigabus waar ongeveer honderd mensen uit kwamen rollen en het zag er niet echt prettig uit.

Binnen 10 minuten hadden we ons appartement gevonden, het ligt op de tweede etage van een groot gasthuis en ziet er prima uit, vooral het uitzicht van onze kamer is weer niet verkeerd, de zon scheen wel in de camera maar het geeft wel een idee.

Even lekker bijgekomen in het appartement, naar de supermarkt geweest om de koelkast te vullen en wezen eten aan de overkant van de straat.
O, ja de verwachtte regen hebben we niet gezien en werd alleen steeds beter vanmiddag, de verwachting voor morgen is ook goed dus pakken we gewoon de bus naar het centrum van Salzburg en gaan daar met de Capitol reisgids onder de arm maar alle bezienswaardigheden afspeuren.

1. Het blijft prachtig, die foto's! De Lammerklamm is ook mooi! Wat een mooie kleur van het water. Wij hebben in die omgeving toen ook een kloof bezocht, maar die stond helaas droog. Ik weet niet meer of dat deze was of een andere.

De watervallen hebben jullie gemist, dat zijn de Gollinger watervallen en die zien er echt heel anders uit. Niet getreurd, goede reden om nog eens terug te komen!

2. Haaaaai,

En dat was al weer zo'n mooie dag, ik val in herhaling maar de foto's zijn weer super! Die apfelstrudel ziet er overheerlijk uit zeg, daar zou ik nu wel trek in hebben ;-)

Sonja
    xxx

3. Eindelijk de tijd gehad om jullie verslag te lezen. Wat hebben jullie al veel gezien! Prachtig! Ook de temperatuurverschillen zijn groot maar zo te zien is het weer nog altijd beter dan hier.
    Veel plezier!
    Groetjes,
    Elly

4. Weer 2 mooie dagen achter de rug, wat een foto's ook weer. Jullie moeten wel helemaal kapot zijn van dat wandelen zeg, ik word al moe bij het lezen ;-) ! Zie weer lekkere mooie en gezonde gerechten voorbij komen ! Have fun !

5. Wat een gewelige foto's weer. Wat een sfeer! Helaas zullen wij dit nooit doen. Ik denk niet dat mijn man dit gaat overleven. Ik blijf wel van jullie foto's genieten.

Groetjes Chantal

6. Jaja en ons weer jaloers maken, nu met een heerlijke apfelstrudel met slagzahne, mmmm heerlijk hoor.

Wat een mooie wandeling hebben jullie gemaakt langs de watervallen. Super hoor!!

Zo'n bus zou ik trouwens ook maar overslaan. Als ze die echt vol proppen dan is zo'n tour niet echt leuk meer. Maar jullie hebben het prieeltje in ieder geval gezien ;)

Geniet lekker verder!!

Groetjes,

Jaap

7. Wow, wat is Oostenrijk toch mooi!Ik zie de ene na de andere prachtige foto voorbijkomen.
    Wat een mooie natuur daar.
    En de temperaturen zijn natuurlijk ook geweldig.

Ik ben benieuwd hoe hetnappartement gaat bevallen.

Fijne dag!

xxx, marlous

8. Hoi hoi,

Ik blijf het roepen: "Wat is Oostenrijk mooi!".

Jullie laten zien dat Yosemite NP maar een klein parkje is. ;-)

Het prieeltje van "The Sound of Music" is zeer herkenbaar. Maar goed dat jullie de tour niet doen. Lijkt mij ook geen pretje om met 100 man in een bus gepropt te zitten.

De foto's van vandaag zijn weer geweldig!