7 september

Vanochtend na de koffie en de gebruikelijke broodjes gingen wij om half negen richting Nederland.
We waren sowieso niet van plan om het in een dag te doen en kozen derhalve een wat meer rustige route.
Onze eerste stop was al na 10 kilometer want er moest nog gecached worden en we hadden een tb hotel ontdekt waar minimaal 8 tb’s in moesten zitten,alleen bleek het er slechts een te zijn,we hebben dit al meerdere malen deze week meegmaakt.
In Oostenrijk gaan ze nog slordiger met tb’s om dan in Amerika en dat is jammer.
De reis werd voortgezet en na een paar kilometer kwamen we bij een schitterend uitzichtpunt vanwaar je een heel mooi overzicht over het Zillertal hebt maar omdat wij zo vroeg waren  was het zonnetje er nog niet bij.
Daarna reden we door langs de mooie Achensee en ook hier lukte het niet om een knappe foto te scoren,
Het werd een fotoloze dag want op een gegeven moment naderde wij de autobaan en die geeft een troosteloze aanblik en is een foto niet waardig.
Net even voorbij Munchen brak de lucht los en veel meer als onze ruitenwissers zagen we niet en gelukkig duurde dat niet echt veel langer dan een kleine drie kwartier want we moesten nog een stukje.
Onderweg hebben we nog wel een paar keer langzaam rijdend verkeer meegemaakt vanwege wegwerkzaamheden maar dat mag eigenlijk geen naam hebben en dat het op de Duitse autobanen druk was is ook geen nieuws.
Toen we op de kilometerteller zagen dat we nog 350 kilometer moesten gaan om thuis te zijn besloten we een hotel op te gaan zoeken.
Het was genoeg geweest en tenslotte hebben we vakantie en kunnen dat laatste stuk ook morgen af te leggen.
De eerst de beste afslag was voor ons en we belandde in plaatsje genaamd Dierdorf op zoek naar een hotel.
We passeerden een bord waarop stond Waldhotel en besloten daar te gaan kijken,het lag wel een beetje achteraf maar er stonden een aantal auto’s voor de deur en we besloten om maar even naar binnen te gaan om te kijken of er nog plaats was.
We hadden geluk een niet al te luxe hotel maar de kamers zagen er netjes uit en de prijs was ook niet verkeerd slechts €59 inclusief internet en ontbijt.
Het overnachten was geregeld en ze hadden zelfs een restaurant waar de keuken om 1900 uur open ging en we waren benieuwd of het a la carte was of dat er gewoon een pan op tafel gezet werd.
Nou  het viel mee we kregen een menulijst en deze was ruim opgesteld en toen de bestelling werd opgenomen bleek dat er eigenlijk toch niet zoveel keuze was,simpel omdat ze niet zoveel hadden.
Uiteindelijk hebben wij uitstekend gegeten en toen ik vroeg of alles bijgeschreven kon worden op de kamer was dat geen enkel probleem alleen pinnen was niet mogelijk.
Oeps zoveel contant geld hadden we ook niet bij ons dus moesten we nog op zoek in het donker naar een pinautomaat.
Het is hier overigens lekker gehorig dus of het slapen gaat lukken is bij het schrijven van dit bericht nog niet bekend.

1. Zo jammer dat het alweer bijna voorbij is maar jullie hebben een heerlijke vakantie gehad. Nu nog de laatste kilometertjes naar huis.

Een leuk klein familie hotelletje althans zo klinkt het maar wel jammer dat het restaurant niet alles op voorraad had. Waarom dan zo'n uitgebreide kaart ;)

Hopelijk hebben jullie een goede nacht en morgen een lekker duits ontbijtje :D

Goede reis morgen en rij rustig aan. Het is maar 350 kilometertjes!

Groetjes,

Jaap XXX

2. Hoi vakantiegangers,
    nog 350 km verwijderd en dan zijn jullie weer thuis. Helaas zit het er dan voor ons ook weer op.

We hebben (ik zeker) weer genoten van jullie reisverslagen.

Goede reis morgen en tot snel.
    Veel liefs,Willy

3. Nog een goede reis morgen en dan lekker nagenieten van een mooie reis!

4. Wat hebben jullie een heerlijke vakantie achter de rug! Ik ben zo blij dat jullie zo'n mooi weer hebben gehad en veel hebben gezien.
    Wat een mooi fotoboek zal dat weer worden :D